Lehúzhatod a rolót, ha nem villantasz valami újat! Mit tehetsz ellene?

Lehúzhatod a rolót, ha nem villantasz valami újat!

A mai világban egy induló vállalkozásnak nagyon nehéz érvényesülni. Hogy miért? Mert a piac telített, a médiazaj pedig kíméletlenül darálja be a kisvállalkozásokat.  Aggodalomra azonban semmi ok, hiszen van valami, amivel ki tudsz tűnni a tömegből és meg tudod magad különböztetni más vállalkozásoktól. Ez a valami nem más, mint a logó és az arculat.

Tarts velünk és tűnj ki a konkurenciatengerből egy ütős logóval!

Miért van szükség logóra? Gondolkozz a vendéged fejével!

Szokták mondani, hogy „A jó bornak nem kell cégér”, hiszen a legjobb termékek/szolgáltatások híre szájról-szájra terjed. Ez ma sincs másként, viszont ez ma már kevés ahhoz, hogy kitűnj a konkurencia szürke tömegéből. Szükség van egy olyan logóra, ami hűen tükrözi azt a minőséget, kedvességet és figyelmességet, amit Te nyújtasz a vendégeidnek.

Gondolkozz kicsit a (leendő) vendéged fejével: minden barátnő más körmöst ajánl, ráadásul mindenki esküszik arra, hogy remek munkát végez a saját körmöse és igazi felüdülés a nála töltött idő. 

Mit tesz most a vendég? Lecsekkolja a körmöst a közösségi média felületek egyikén, viszont, ha nem találja a körmöst, vagy épp nem túl bizalomgerjesztő az oldala, nincs átlátható, egységes felülete és nincsenek kapcsolatfelvételi információk, akkor BIZTOS, hogy nem rá fog esni a választás.

Ugye Te sem szeretnél ilyen körmös lenni? Vond magadra az érdeklődők figyelmét, tartsd fenn a figyelmüket és alakíts ki velük hosszan tartó körmös-vendég kapcsolatot!

De vajon mi növeli annak az esélyét, hogy Téged választ majd a vendég a sok-sok konkurensed közül? Miben lehetsz más? Miben lehetsz jobb, mint a többi? Minél több bizalomépítő eszközt használsz a felületeiden, annál nagyobb valószínűséggel fognak Téged választani. 

Alapvető bizalomépítő eszközök, szabályok, amiket Neked is FONTOSAK LEHETNEK!

– Legyen a vállalkozásodnak saját Facebook oldala (ne a saját profilodon posztolj).

– Legyen a vállalkozásodnak saját Instagram oldala (ne a saját profilodon posztolj).

– Posztolj rendszeresen, kiszámíthatóan (nem kell minden nap, de heti 3-4 poszt legyen).

– CSAK a legjobb munkáidat tedd ki, amikre valóban büszke vagy…

– Írd ki, hogy HOL található a szalonod (ezt sokan elfelejtik, pedig fontos lenne).

– Légy elérhető! Tedd ki a telefonszámodat, engedélyezd a Messenger / Viber üzeneteket.

– Tegyél ki véleményeket, amiket a vendégeid írtak Rólad.

– Alakíts ki a saját stílusodhoz közeli, egységes arculatot!

…ééés itt jön a LÉNYEG!!! Saját arculat? Ez mit jelent? Egyáltalán minek? Nem egy új logó miatt fognak özönleni az új vendégek! Mondhatnád… és ez teljesen IGAZ, de az egységes megjelenés felismerhetővé tesz Téged, ezzel kitűnhetsz a versenytársak közül, mert már anélkül tudni fogják, hogy éppen a Te munkádat nézik, hogy látnák, ki posztolta.

Mi az az egységes arculat?

– Próbálj meg minél egységesebb fotókat készíteni ( pl.: ugyanolyan háttér, ugyanolyan kéz pozíció, gyakran ismétlődő kiegészítő használata).

– Választhatsz egy színt magadnak, ami minden fotódon feltűnik majd, egy idő után Veled azonosítják majd azt a színt. Ez a szín domináns lehet a szalonodban is (falak, dekorációs kellékek, kirakat, plakátok, stb.)

– Legyen saját LOGÓD! Ha nincs logód, és mindig csak rá biggyeszted a fotóidra a nevedet, más-más betűtípussal, más színben, más méretben… NEM JÓ! MIÉRT? Összevisszaságot sugall. Amellett, hogy nem mutat jól nem is építi a bizalmat… Ezzel szemben, ha van egy saját logód, és minden munkádon tudatosan használod, akkor könnyedén felismerhető leszel és építed a saját márkádat.

– A fentieket felhasználva készít(tet)hetsz magadnak saját névjegykártyát, időpontkártyát, esetleg kupongyűjtőt füzetet is. Határ a csillagos ég! 

De hogyan lesz Neked is igényes logód és egységes arculatod? Egyáltalán mikor érdemes erre energiát esetleg pénzt fektetni? Az esetek többségében egy induló műkörmösnek nincsen pénze profi szakembert megbízni a logója megtervezésével, ezért, ha Te is ebben a helyzetben vagy nincs ezzel semmi gond, kezdetben elkészítheted magadnak és van egy jó hírünk, … nem is olyan bonyolult, mint hinnéd!

Pearl Nails_Stone gel
Pearl Nails_Matte stone
Pearl Nails_Stone gel

Helyezd reflektorfénybe a munkádat egy ütős logóval!

Hoztunk Neked 3 ingyenes, online programot, amik segítségével pénztárcakímélő módon tudod megtervezni saját arculati elemeidet. Ha most indítottad el vállalkozásodat és nincs megfelelő mennyiségű tőkéd, de szeretnél kitűnni a konkurencia tömegéből, akkor vedd elő a kreativitásodat és csapjunk is bele!  

Canva

A Canva egy szuper program, amit nem csak logótervezésre, hanem kiadványok, közösségi média posztok, plakátok és egyéb kreatív anyagok szerkesztésére használhatsz. Igazi Jolly Joker program vállalkozóknak, hiszen könnyen használható, széles a sablonválasztéka, és változatos szerkesztési lehetőségekkel segít terveid megvalósításában. Válogass kedvedre a több száz logó sablon közül és szabd saját vállalkozásod stílusára! Alakítsd ki saját arculatodat a Canva segítségével. (a kis koronával jelzett sablonok már fizetősek, de találsz sok-sok teljesen ingyenes változatot is.)

A sablonokat itt találod ➤ https://www.canva.com/logos/templates/

Hatchful

A Hatchful egy igazán felhasználóbarát logótervező, szép és egyszerű kezelőfelülettel. Semmi ötleted nincs a saját logód kapcsán? Akkor ezt a programot Neked találták ki. Adj meg néhány alap információt a szolgáltatásoddal kapcsolatosan és már készül is a brand!

Logaster

A Logasterrel szó szerint csak pár kattintás és kész a saját, egyedi logód. Jól hangzik, nem? Add meg a vállalkozásod nevét, esetleg mottóját, majd pedig válassz a logó típusok közül kedvedre! Vigyázz, mert nem minden funkciója ingyenes a programnak!

Egyik programot sem érzed magadénak? Nem sikerült megvalósítanod az ütős terveket, amiket megálmodtál? Vagy inkább a következő szintre lépnél és nem szeretnéd, ha egy hasonló logó szembe jönne veled valaki más képén?  Sajnos az ingyenes lehetőségek tárháza véges, így jobb, ha szakemberre bízod logód megtervezését. Hoztunk Neked egy weboldalt, ahol grafikusok tömkelege várja, hogy segítsen Neked terveid megvalósításában. Készítsd elő izgalmas ötleteidet és hagyd a piszkos munkát a profikra!  

KreaNod, ha valami igazán profira vágysz!

Ez a felület összekapcsolja a grafikusokat és a megbízókat néhány kattintással. Van egy szuper elképzelés a saját márkád kapcsán a fejedben, de nem tudod hogyan valósítsd meg? Grafikusok tárháza nyílik meg előtted, ha a Kreanod weboldalára látogatsz. Nincs más teendőd, mint válaszolni néhány kérdésre az oldalon, leírni azt, hogy mik az elképzeléseid, valamint, hogy mekkora összeget szánsz a logód elkészítésére és már csak várnod kell. A grafikusok elkészítik saját „kreatív anyagaikat” a kiírásodnak megfelelően, a választás pedig a TE kezedben van. Miért jó ez a megoldás? Mert ilyenkor nem csak egy grafikus dolgozik a logódon, hanem több tucat, így pedig nem csupán 2-3 változatot fogsz kapni, hanem előfordul, hogy 10-20-30 munka is beérkezik, a végén mégis csupán csak egyet kell kifizetned, amelyiket NYERTESNEK választasz.

Tőke hiányában az ingyenes megoldások óriási segítséget nyújtanak egy induló vállalkozásnak, azonban, ha már rendelkezel némi tőkével, mindenképpen érdemes egy minőségi, látványos logó elkészíttetésébe fektetned, hogy a hatás garantált legyen. Hidd el, egy jó logó aranyat ér, a vendégeid pedig imádni fogják!

Related posts