Elemezz és szerezz minőségi követőket!
Elemezz és szerezz minőségi követőket a közösségi médiában! Velünk tartasz?
Hihetetlen, milyen gyorsan elrepült az első negyedév … mesélj kicsit, hogy telt ez a 3 kemény hónap Neked és hogyan alakult a vállalkozásod? Vedd elő a januárban elkészített listádat és kezdd el kipipálni mindazt, amit sikerült megvalósítanod! Ugye milyen felemelő érzéssel tölt el látni, hogy milyen szépen fejlődik a saját kis vállalkozásod? Persze akkor sem kell elkeseredni, ha nem minden sikerült úgy, ahogy elképzelted, hiszen ismered a mondást, ember tervez …. Adj új határidőt azoknak a projekteknek, amik megvalósítása nem sikerült és figyelj arra, hogy az új dátumot ne kelljen ismét felülírni.
Na de lássuk, milyen apró lépések szükséges megtenned ahhoz, hogy év végére elérd a kitűzött célokat:
Elemzés a tudás anyja!
Most, hogy a rendszeres és minőségi posztolást sikerült begyakorolni és beépíteni a mindennapjaidba és a közösségi oldalaidra, ideje a számokhoz fordulni. Minden hónap első vasárnapján szánj egy fél órát a múlt hónap értékelésére és jegyezd fel a következőket:
– hogyan változott a múlt hónaphoz képest a követőszámod a közösségi média felületein
– elért fiókok száma a hónapban
– hány posztot tettél közzé?
– hány posztodat mentették le?
– melyik volt a hónap legjobb bejegyzése és azt mikor tetted közzé?
– melyik posztra érkezett a legtöbb komment?
– melyik posztot mentették le a legtöbben?
Irány a közösségi média és tekintsd át az elmúlt hónap történéseit, hogy a legjobb tartalmaidat alapul tudd venni a következő hónap kommunikációja során.
ui.: ezeket az elemzéseket érdemes eltenni, hogy vissza tudd nézni egy év múlva a teljesítményedet.
Az én célközönségem a közösségi médiában …
Te ismered a követőidet? Tudod kiknek kommunikálsz nap mint nap az online felületeken? A követőszerzés és bizalomépítés során kiemelten fontos, hogy tudd, kiknek posztolsz, sztorizol és értékesítesz. Ismerjük meg együtt a célközönségedet néhány kérdés megválaszolásával:
– hol élnek a követőid?
– mivel foglalkoznak?
– hány évesek, milyen korosztály alkotja a célközönségedet?
– milyen problémákkal küzdenek?
– milyen tulajdonságokkal rendelkeznek?
Ha ezekre a kérdésekre megpróbálsz válaszolni, máris tisztábban fogsz látni a célközönséged kapcsán. Jogosan merül fel benned a kérdés, hogy miért van erre szükség. A következő példák választ adnak a kérdésedre.
PÉLDA
Célközönség: másképp, más nyelven kell kommunikálni a magyar és a külföldi célközönséggel is, valamint különböző tájegységen élők esetében is kiemelten fontos figyelni a kommunikáció minőségére.
Korosztály: nem mindegy, hogy magázod, vagy tegezed a közönségedet, ezért kiemelten fontos, hogy ismerd a korosztályodat.
Probléma: ha tudod, hogy a tökéletes fedésű gél lakkot keresik a követőid, akkor erre a problémára keresel nekik megoldást és ennek kapcsán fogsz velük kommunikálni, mert közös érdeketek, hogy megszabadítsd őket a kellemetlenségeiktől.
Szorosabb kapcsolat, erősebb kötődés
Szuper vagy, hogy már eddig eljutottál a követőid növelése érdekében, gratulálok hozzá! Mit szólnál, ha most a követőidet megpróbálnánk a vendégeddé formálni? Ahhoz, hogy növeld a követőid elköteleződését, mélyebb kapcsolatot kell kialakítanod velük.
TIPP
– Mutatkozz be! Írj egy rövid, de személyes bemutatkozót magadról és a vállalkozásodról, hogy a követőid meg tudjanak közelebbről is ismerni téged. A nagyobb elérés érdekében mellékelj hozzá egy szuper fotót is magadról, hogy végre tudjanak arcot is társítani a számtalan gyönyörű körömhöz, amit naponta teszel közzé nekik.
– Ha többen dolgoztok a szalonban, akkor az előző tipphez hasonlóan mutasd be a kollégáidat is!
– Építsd be a heti kommunikációdba a vendégvéleményeket, hiszen annál jobb ajánlólevél nem kell, mint egy elégedett vendég őszinte véleménye.
– Az insta és a facebook felhasználók imádják a „behind the sceen”, azaz a színfalak mögötti tartalmakat, de a step by step típusú posztokért, sztorikért még inkább odáig vannak. Mutasd meg nekik a legújabb színeidet, vagy hogy hogyan díszítesz körmöket. Hidd el, imádni fogják az emberek!
Kérdezz-felelek!
A közösségi média story típusú tartalmainál egyre több lehetőség van arra, hogy szorosabb kapcsolatot tudj kialakítani követőiddel, vagy akár a szakmabeliekkel. Havonta egyszer érdemes beépíteni a különböző funkciók használatát, mert óriási elérést tudsz vele generálni, pláne, ha a megfelelő hashtageket is használod hozzá!
TIPP
– Kérdezz-felelek: a leendő vendégeidnek számos kérdés gyűlik össze a fejében, amit valószínűleg sosem fog megkérdezni, így keres egy olyan körmöst, aki ezeket magától kommunikálja. Hagyd nekik, hogy havi 1x feltegyék kérdéseiket, amiket te röviden meg tudsz válaszolni.
– This or that: a legjobb lehetőség, hogy ki tudd kérni követőid véleményét egy színnel, vagy mintával kapcsolatosan, valamint, hogy megismerd, milyen a stílusuk, mikre van igényük.
– Mutass egy képet: az Instagram story „saját” funkciójában meg tudsz osztani egy képet, mondjuk egy körömről, ami az év színével készült és kérheted az embereket, hogy mutassák meg az ő körmeiket, hasonló árnyalatokkal.
– Kvíz: közeleg a kedvenc ünneped? Állíts össze egy 3-4 kérdésből álló kvízt követőidnek és használd a kvíz funkciót. Szuper játékos megoldás a követőszerzésre és a kapcsolatépítésre egyaránt.
Tarts velünk következő cikkünkben, ahol segítünk tovább mélyíteni kapcsolatodat a célközönségeddel a közösségi médiában és azon túl is!
Tovább a gél lakkokhoz
Tovább a fedőzselékhez